SHE DID's förhållningssätt till Black Friday
Det har nog inte undgått någon att Black Friday närmar sig. Fredagen som från början var EN shoppingdag för fysiska butiker, som sedan (nästan) erövrades av webbutiker. Den där fredagen som blev en vecka, som blev en månad - fylld av erbjudanden. Företag som gör särskilda produktioner enbart för kampanjperioderna. Köphets som leder till köp som kanske varken är genomtänkta eller behövliga. Definitivt inte hållbara.
Innan vi lanserade SHE DID tänkte vi noga igenom våra värderingar och hur vi verkligen kan göra vårt bästa för att bidra till en mer hållbar utveckling. Det inkluderade såväl produktion, som prissättning och marknadsföring. Vi vill inte hetsa till konsumtion, varken på Black Friday eller någon annan dag. Vi vill att kunder ska känna att när man handlar hos SHE DID väljer man genomarbetad kvalité och en genuin värdegrund.
Vi kommer således INTE att "fira" varken Black Week, Black Friday eller Cyber Monday på SHE DID.
Vi tänker att det på längre sikt ger oss och vår vision större trovärdighet. Vi tror också att det är bättre för våra kunder, då vi inte baserar vår initiala prissättning på att produkterna ska säljas när branschen tycker att det är lämpligt med en reaperiod - utan när kunderna känner att de faktiskt vill handla våra produkter. Det är mer hållbart: för oss som företag, för kunden och framför allt för allas vår framtid.