Allmänna Villkor

Våra villkor

SHE DID AB är registrerat hos svenska bolagsverket med organisationsnummer 559295-7871, Bockängsgatan 11 3, 571 38 NÄSSJÖ, Sverige. Svenska lag och villkoren här nedan gäller när du handlar av oss och när du använder vår webbplats. Dessa villkor beskriver vad du som kund kan förvänta dig av oss, samt vad vi i vår tur kan förvänta oss av dig som kund. Våra användarvillkor uppdateras kontinuerligt och det är alltid bra att med jämna mellanrum se över villkoren, så att du inte missar viktig information. Du kan självklart alltid kontakta oss på info@shedid.se om du har frågor eller funderingar. 

Beställningar

Vår åldersgräns för köp är 16 år gammal plus att du måste vara auktoriserad för att använda någon av de betalsätten vi erbjuder. Köpet måste göras i ditt namn. När du lagt en order får du alltid en orderbekräftelse via ett mail. Får du inte ett mail har du antingen skrivit fel mailadress eller köpet har av någon anledning inte gått igenom. Kontakta oss direkt om du vet med dig att du skrivit fel mailadress. Vi kontrollerar att betalningen är godkänd innan vi packar ordern. Om du vill avbryta din order  måste du direkt maila oss på info@shedid.se. Om ordern inte redan är packad, finns det då möjlighet att avbryta ordern. Om ordern redan är skickad, trots att du inte vill ha den, måste du returnera ordern enligt vår returpolicy. Alla beställningar gäller då den önskade produkten finns tillgängliga på vår webbshop. I undantagsfall kan två ordrar läggs exakt samma sekund och då finns det en risk för att produkter inte finns tillgängliga. Sker detta (vilket är extremt ovanligt) kontaktar vi dig . Vi hör alltid av oss när det uppstår frågetecken kring ordrar, eller om vårt system larmar för att det sker någon form av ovanlig aktivitet i samband med att ordern lagts. Vi kontaktar alltid dig när vi tror att det är något som inte stämmer. Vi kan också neka ordrar, om det finns grund för att tro att det är något som inte stämmer. Precis som att vi alltid kontaktar dig, så är du som kund alltid varmt välkommen att kontakta oss på info@shedid.se för vidare information och uppdateringar kring eventuella ärenden. 


Betalning

Vi har olika betalningsalternativ och de skiljer sig lite från varandra. Betalar du med kort kommer pengarna att reserveras på ditt kort när du gör ordern och sedan dras pengarna när vi skickar din order. Du kan också välja att betala med Google Pay, Shop Pay och Swish. 


Du kan även välja att  betala med Klarna. När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt, enkelt och behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 14 dagar från att vi skickat dina produkter och du kan delbetala om du skapar ett Klarna-konto. Vid beställning med faktura tillkommer ingen fakturaavgift. Om du glömmer att betala tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta som framgår av villkor per betalsätt. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då får du en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Läs gärna mer på www.klarna.com.

 

Priser och produktbeskrivningar

Det är otroligt mycket som händer på SHE DID och det kan dessvärre ibland uppstå felaktigheter på webbshoppen. Det kan exempelvis gälla ett felaktigt pris, en rea som buggar eller att vi har skrivit en felaktig produktbeskrivning. Om vi upptäcker att något är fel och det påverkar dig som kund, hör vi av oss till dig direkt och du har då möjlighet att acceptera ordern eller annullera den.

Ibland har vi kampanjer/rea på utvalda produkter. Vi har ingen skyldighet att meddela kunder om dessa kampanjer i förväg. Vi har således inte heller skyldighet att återbetala skillnader i pris på redan beställda produkter och eventuellt nytt kampanjpris på produkterna.

Vi har olika priser på frakt för olika leveransmetoder. Några av dessa är beroende av paketets vikt, medan andra har en fast kostnad. Håll också utkik var gränsen för fri frakt går. Avgifterna för frakt syns när du går till kassan och är inkluderade i ditt totala orderbelopp. Samtliga priser i vår webbshop inkluderar moms. 


Leverans

PÅ SHE DID är vi måna om att du som kund ska ha en positiv shoppingupplevelse från det att du kliver in på sajten till att du får hem din produkt och provar den. Vi försöker alltid att uppfylla våra utsatta leveranstider (2-5 arbetsdagar), men ibland kan det uppstå förseningar av olika anledningar. Det kan vara förseningar hos fraktbolaget, tekniska problem och oväder. Din order levereras av den fraktleverantör du valt och det är densamma som du gör eventuella returer med. Vi håller dig uppdaterad om din orderstatus och du får även ett sändningsnummer där du kan spåra ditt paket, i den mån det är möjligt. Ibland hamnar våra mailutskick i skräpkorgen, så det kan vara klokt att kika där om du väntar på ett mail från oss som inte dyker upp. Har du frågor kring din order, är du alltid välkommen att höra av dig till oss på info@shedid.se


Returpolicy

Ibland blir inte ett köp som man tänkt sig och då har du möjlighet att returnera produkten och få pengarna tillbaka. Vi har 30 dagars returrätt* och vi gör då en återbetalning av produkten minus returfrakten. Vill du byta storlek på en produkt, lägger du en ny order. Görs detta nya köp i direkt anknytning till att du returnerar varan  kan du kontakta oss, så ger vi dig en “fri frakt kod” så att du slipper betala frakten för den nya storleken. Din retur behandlas inom 7 arbetsdagar från att den inkommit till vårt lager. 

Vid jul och nyår är returrätten förlängd till 60 dagar. 

Det finns specifika krav på hur du som kund har möjlighet att returnera en produkt och få den återbetald. Alla lappar (så kallade “hang tags”) måste finnas kvar på plagget. Plagget måste vara i originalskick och kan således inte ha fläckar av exempelvis smink och kan inte lukta parfym. Du får självklart prova produkten som du köpt, men du har inte möjlighet att returnera  kläder som du använt (vi tänker “prova” som du provar kläder i ett offentligt provrum: tar på dig kläderna, kollar om de är bekväma och sitter som du tänkt). Vi vill att du skickar tillbaka produkten i sin unika produktpåse och du kan använda samma leveranspåse som du fick produkten i.
När du fick din order, fick du också en retursedel som du tejpar på leveranspåsen och sedan lämnar in till fraktleverantörens ombud. Med din order fick du också med en blankett där du kan kryssa i anledningen till att du returnerar produkten och där har du även att möjlighet att skriva en kommentar om returen. Om den returnerade produkten  inte skulle uppfylla  kraven för vår returpolicy, kontaktar vi dig för att skicka tillbaka varan till dig. Du får då stå för fraktkostnaden. 


Reklamationer

Det händer inte ofta, men någon enstaka gång kan det vara ett fabriksfel på en produkt och då har du självklart rätt att reklamera den. Det gör du lättast genom att skicka bild/bilder på defekten och förklara vad problemet är. Hänsyn tas då till hur mycket plagget använts, hur det använts etc. Defekter som gör att plagg kan/ska reklameras finns ofta på produkten redan när du får den: det accepteras ex inte som reklamation om du efter en månads användning fastnar i en maskin på gymmet och det blir ett hål i produkten. Det är också viktigt att man följer de tvättanvisningar som finns i plagget, då felaktig tvätt ofta skadar plagget. När vi får ditt mail med bilder gör vi en bedömning av reklamationen. Går den igenom kan du välja på att bli 100% återbetald inklusive eventuell fraktkostnad, eller att vi skickar ut en ny produkt kostnadsfritt 


Rabattkoder

Ibland använder vi rabattkoder i vår marknadsföring för att du som kund ska få extra bra priser på några produkter. Olika rabattkoder har olika villkor. Oftast brukar det exempelvis inte gå att använda rabattkoder på produkter som redan är nedsatta. Flera rabattkoder kan inte användas vid samma köptillfälle. 


Dina personuppgifter

I vår Integritetspolicy kan du läsa mer ingående hur vi använder dina uppgifter. Vi värdesätter att kommunicera med våra kunder väldigt högt - både på webb, mail och sociala medier. Kom ihåg att dubbelkolla dina sekretessinställningar, så att du kan känna dig trygg i din shoppingupplevelse och kommunikation med oss. Även om vi tror gott om alla våra kunder, vill vi ändå poängtera att man inte får ladda upp något virus på vår webbsida eller våra sociala mediekanaler eller på annat sätt agera så att du medvetet orsakar tekniska problem på våra kanaler. 


Immateriella egendomar

SHE DID äger rätten till all immateriell egendom på vår webbplats. Du har rätt att exempelvis skriva ut och visa innehåll från vår webbplats för personligt bruk.  Du får dock inte använda detta för kommersiella ändamål, såvida du inte har ett skriftligt godkännande från SHE DID att göra så.  Du får däremot länka till SHE DID så länge syftet inte är att smutskasta eller på annat sätt skada SHE DID. 

Ris och Ros

Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss med både ris och ros, oavsett vad det gäller. För att vara garanterad svar, gör du det lättast genom att maila info@shedid.se


Juridisk info

När som helst kan vi ändra eller ta bort produkter från vår webbsida. Våra villkor gäller under svensk lagstiftning. Alla produkter vi säljer omfattas av garantilagen, det vill säga att produkten gör det som kunden rimligen kan förvänta sig av den